Inmiddels mogen we de Audi R8 een icoon noemen in mijn ogen.
Welke autoliefhebber kent deze supercar niet?
In dit geval hebben we het over een origineel Nederlands geleverde R8 met de atmosferische 4.2 V8 motor, permanente vierwiel aandrijving en R-Tronic automaat.
De eerste eigenaar heeft nergens op bezuinigd en het optielijstje vrolijk aangevinkt.
Met onder andere Magnatic Ride, Bang & Olufsen audiosysteem, 19inch licht Metalen velgen, Carbon Side Blades en LED verlichting in de motorruimte is dit een bijzonder goed uitgeruste uitvoering.
De vorige eigenaar heeft een custom made uitlaatsysteem laten monteren door Next Level Automotive waardoor deze Audi een nog sportiever geluid maakt (originele uitlaat wordt meegeleverd).
Uiteraard is het onderhoud netjes uitgevoerd en zijn alle boekjes en sleutels bij deze auto aanwezig en zit er een kloppend NAP bij.
Kortom: een gave Audi R8 waar je zeker van gaat genieten..
Inruil van een personenauto is altijd bespreekbaar.
Voor bezichtiging svp een afspraak maken.
Bij vragen kun je bellen, appen of mailen.
Historie Audi R8
De Audi R8 werd in 2007 geïntroduceerd als 4.2 FSI quattro met een V8-motor, wat tot 2009 het enige model bleef. De R8 heeft standaard quattro vierwielaandrijving. Dit systeem maakt gebruik van een van Lamborghini afkomstige Viscokoppeling in plaats van Audi's gebruikelijke quattro-systeem. Het chassis is opgebouwd uit aluminium genaamd Audi spaceframe (ASF). Een techniek die al eerder gebruikt werd bij de Audi A2 en A8. Tevens heeft de R8 Audi Magnetic Ride, een adaptief schokdempersysteem.
Omdat Audi AG het merk Lamborghini bezit, heeft de R8 15% van de onderdelen gemeen met die van de Lamborghini Gallardo waaronder de optionele R-tronic transmissie. De Europese Audi R8 is tevens het eerste voertuig waarvan de koplampen geheel uit leds bestaan.
De Audi R8 4.2 FSI quattro heeft een 4,2-liter V8 FSI-motor die 420 pk bij 7.800 tpm en een koppel van 430 Nm bij 4.500 tpm levert en tevens gebruikt werd in de Audi RS4 B7. De motor heeft een maximum toerental van 8.250 tpm en is voorzien van directe benzine inspuiting hetgeen een hoge compressieverhouding mogelijk maakt. De V8 heeft 4 kleppen per cilinder die bediend worden door twee dubbele bovenliggende nokkenassen met variabele kleptiming. Voor de R8 is de motor voorzien van dry-sump smering. In 2011 werd de V8 verbeterd en leverde nu 430 pk, terwijl het koppel gelijk bleef.
De R8 4.2 FSI doet over een standaard sprint van 0 tot 100 km/u 4,6 seconden, en heeft een topsnelheid van 301 km/u
*******************************
Deze advertentie tekst is zorgvuldig samengesteld. U kunt er echter geen rechten aan ontlenen. Mochten er onverhoopt onduidelijkheden of onjuistheden in staan, dan verontschuldigen we ons hiervoor.
Merk & Model: | Audi R8 |
Uitvoering: | 4.2 FSI V8 QUATTRO R-Tronic |
Bouwjaar: | 01-2008 |
Kenteken: | 46-ZD-ZF |
Kilometerstand: | 96.477 km |
APK: | 16-10-2022 |
Prijs: | VERKOCHT |
BTW/Marge: | Marge |
Carrosserie: | Coupé |
Aantal deuren: | 2 deurs |
Aantal zitplaatsen: | 2 |
Kleur: | Zwart Metallic |
Bekleding: | Zwart Leder |
Brandstof: | Benzine |
Transmissie: | 6V R-Tronic Automaat |
Motorinhoud: | 4163 cc |
Aantal cilinders: | 8 |
Vermogen: | 420 pk / 309 kw |
Topsnelheid: | 301 km/u |
Acceleratie: | 4,6 sec 0-100km/u |
Veiligheid:
Comfort
Interieur
Exterieur
Overig